23 Kasım 2016 Çarşamba

RAW, VEGAN, "YOK"SUL PASTAM :)





Bu resimde görmüş olduğunuz güzellik ilk, vegan ve çiğ pasta denemem oldu. "Pasta da yok yok" değil, pekçok "yok var":)  Yani un YOK, Rafine şeker YOK, Gluten YOK,  hayvansal herhangi bir besin YOK,  pişirme derdi YOK,  ve en güzeli suçluluk YOK :)

Ben hem yaparken hem de yerken çok keyif aldım ve paylaşmak istedim. Denemek isteyenlere buyrunuz tarif ;)

Malzemeler:

Alt katman: 

-3 su bardağı kuru dut
-2 su bardağı hurma (Önceden birkaç saat suda bekletirseniz kıvam alması kolaylaşacaktır)
-3/4 su bardağı ham kakao (%100 kakao)
-1/4 su bardağı agave şurubu (akçaağaç şurubu ya da bal da olabilir-bal olursa vegan olmaz ;) )
-1 yemek kaşığı limon suyu
-1 fiske tuz (orjinal tarifte vardı ben eklemedim)
-1 yemek kaşığı vanilya özü (ya da bir fiske vanilya tohumu-ben vanilya çubuğu bulamadığım için bunu da eklemedim)
-Opsiyonel: 2 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı (yumuşamış olması tercihtir) (Bu katmanın daha sert bir yapıda olmasını istersek bunu ekliyoruz yoksa eklemesek de olur)

Üst katman: 

-Yarım bardak hindistan cevizi yağı (sıvı formda ama sıcak olmayacak)
-1/4 bardak ham kakao (%100 kakao)
-3 yemek kaşığı agave şurubu (akçaağaç şurubu ya da bal da olabilir-bal olursa vegan olmaz ;) )
-1 yemek kaşığı vanilya özü (ya da bir fiske vanilya tohumu-ben vanilya çubuğu bulamadığım için bunu da eklemedim)

Süsleme:

İstediğiniz herhangi bir malzeme/meyve vs. ile süsleyebilirsiniz. Ben orjinal tarife uymadım ve en sevdiğim renk kırmızıya atıf olsun diye frenk üzümleri kullandım. Detaylar aşağıda.




Öncelikle kuru dutları rondodan geçirerek un kıvamına getiriyoruz. Pastamızın unu işte bu dutlar :)
Sonra ana katmanın kalan tüm malzemelerini rondodan geçirerek koyu kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Bu hamuru küçük kelepçeli bir kalıba yayabilirsiniz. Ben metal kelepçesiz kalıp kullandım ve çıkarması kolay olsun diye de kalıbın içerisine önceden yağlı kağıt serdim. (Kağıdı çıkarınca kenarları da çok hoş bir şekil aldı böylece ;) ) Malzemeyi kalıba yaydıktan sonra üzerine bastırarak sıkıştırıyoruz ve üst katmanı yaparken dondurucuya kaldırıp bir miktar donmasını sağlıyoruz.

Üst katman malzemelerinin de hepsini topak kalmayacak şekilde karıştırıyoruz. Dondurucudan çıkardığımız ana katmanın üzerine döküp yeniden dondurucuya kaldırıyoruz. En az 2 saat beklemesi gerekiyor. Bu arada üzerinin süsünün sabit bir şekilde kalmasını istiyorsanız bu malzemeyi döktükten sonra donmadan onları da eklemek iyi olabilir. Ben meyve ve yeşillik koyacağım için yemeden önce süslemek istedim. Tabi bu şekilde de meyveleri sabitlemek bir miktar sıkıntı oldu. Aklıma gelen bir fikri "Acaba olur mu?" diye denedim ve harika sonuç aldım. Bir miktar kakao yağı eritip, koyduğum meyvelerin saplarını birleştirip üzerine döktüm. Kakao yağı kolay donuyor. Buzdolabına koyduktan sonra hemen donup meyveleri sabitledi. Hatta pastayı dilimlerken çıkarmakta zorluk bile yaşadım o derece sağlam oldu yani :) Frenk üzümleri ile nane yaprakları, bir miktar hindistan cevizi rendesi ve kuru dut parçaları ile süsleme kısmını tamamladım ve sonuç ürünü ben çok beğendim ;)

Yiyen arkadaşlarımdan da güzel tepkiler aldım ve tarifi vermemi isteyenler için de bu minik yazıyı yazdım. Denemek isteyen herkese şimdiden afiyet olsun ;)

Not: Pasta minik boy bir pasta oluyor ama öyle yoğun bir lezzeti var ki incecik dilimler bile bir koca dilim pastane pastasından daha doyurucu ve tatmin edici.  Bu da böyle biline :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder