5 Eylül 2017 Salı

NORMALLEŞEN ANORMALLİKLER!



Bir cinayetin normalleştirilme çabasını şaşkınlıkla takip ediyorum birkaç gündür.

Olayın magazin kısmına uzağım çünkü TV izlemiyorum ama gündelik hayatın içine yerleşmiş diyalogların varlığından bile huzursuzum.

Haberi duyduğumda çok üzüldüm. Saf, sade ve derin bir üzüntüydü bu. Ardında hiçbir soru işareti yoktu bu hissin. Bir can daha yitip gitmişti. Ötesi beni hiç ilgilendirmiyordu.

Ölen kişinin kadın/erkek, ünlü/ünsüz, genç/yaşlı, iyi/kötü olmasından uzak "insan" olması ile ilişkiliydi üzüntüm. Hoş "hayvan" olması da birşeyi değiştirmezdi ya. Acım bir o kadar derin olurdu yine. Ortada bir "can" vardı ne de olsa.

Peki biz neyin sorgusundaydık hala?

-"Orada ne işi vardı?"
-"Kadın o noktaya nasıl geldi?"
-"Para da var işin içinde!"
-"Yoksa aşk cinayeti mi?"

...

Mesleği gereği duygularını bir kenara koymak zorunda olan "sorgu hakimleri" gibi sorguluyorduk durmadan. Sanki haklı bir sebep arıyorduk. Bir insanı öldürmenin nasıl bir haklı sebebi olabilirdi ki? Bir türlü cevaplayamadığım soru buydu.

Sonrasında öğrendiklerimle taşlar yavaş yavaş yerine oturdu.

Artık olası sebepleri keşfetmiş olabileceğimi düşünüyorum.

Öğrendiğime göre TV'de her gün, hem de en çok izlenen kanallarda saatlerce cinayetler konu ediliyor, katil zanlıları gündelik hayatın bir parçası gibi işlediği cinayeti ballandıra ballandıra anlatıyormuş. Şaka bile olamayacak kadar "acıklı" bir gerçek! Ve hayatlarımıza giren, yansıyan, normalleşen anormallikler!

Yanlış yapmamak adına araştırayım dedim. İlk okuduğum haberle olayın vehametini kavradım  ve daha da derin araştırma gereği duymadım. Yeni yayın döneminde başlayacak olan benzer programlardan birinin sunucusunun -ki çok da izlenen, takip edilen bir program sunucusu olduğunu bildiğim birinin, programı için sloganı: "Evlerinize gözyaşı ve dramı yansıtacağım!"

Ve tabi ki kafamda deli sorular:

-Bir TV kanalı (Sadece bir  de değil bu arada!) böyle bir programı niye yapar?
-Neden evlerimize dram ve gözyaşı sokmak ister?
-Cinayeti normalleştirerek nasıl evlerimize misafir eder?
-Katil zanlılarının yargısı bu şekilde mi yapılır?
-Hayatın kendisinin  dinamikleri zaten zaman zaman yeterince dramatik değil mi?
Ve tabi bir de;
-Böyle bir program neden izlenir? (Bu sorunun muhatabı biziz)

Tüm bu soruları, bir TV izleyicisi olmadığım için belki de haddim olmayarak!  RTÜKle de paylaşmak için sabırsızlanıyorum çünkü kendimi "sorumlu" hissediyorum. Herkese ve herşeye karşı hem de!

En çok da dünyanın "güzel bir yer" olmasına!

Bizi "insan" yapan duygularımızı kaybetmediğimiz; ne bir insanın, ne bir hayvanın, ne de bir ağacın yitip gidişine seyirci kalmadığımız kadar güzel bir yer olmasına!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder