23 Mayıs 2018 Çarşamba

GLUTENSİZ, RAFİNE ŞEKERSİZ, KENDİSİ OLAY, YAPMASI KOLAY* PASTA :)



Uzun uzadıya yazmazsam ona, bir daha yapmak isteyip tarifi elimin altında bulamazsam da kendime haksızlık etmiş olurum gibi hissettiğimden bloğumda yer vermek istedim bu enfes pastaya. Tarifin orjinali  ambitiouskitchen.com’da ‘The best paleo chocolate cake’ olarak yer almakta. Hatta bu sayfada bir minik video da var yapılışı ile ilgili. Buradan ulaşıp inceleyebilirsiniz:
 https://www.ambitiouskitchen.com/the-best-paleo-chocolate-cake/

Baştan sona Özüm'le birlikte yaptık pastayı. Mutfakta vakit geçirmekten çok hoşlandığı için eşlik etmek istedi bana, ben de kırmadım onu. Tarifi sevgili arkadaşım @_oykusahin_ in IG hesabında görmüştüm.  Onun yorumu da, pastanın orjinal başlığı da o kadar iddialıydı ki, Özüm'ün 3 yaş doğumgünü pastası olarak seçmeye karar verdim. Ne iyi etmişim de öyle yapmışım. Bugüne kadar yaptığım en lezzetti pasta olarak tarihe geçmiş oldu çünkü bu pasta. Blogda paylaşılmayı da işte bu yüzden hak etti.

#Glutensiz #rafine şekersiz #enfes pastamızın tarifine gelince, sevgili Öykü'nün çevirisi ile olduğu gibi paylaşıyor ve çeviri için emeğine sağlık diyorum. Çünkü bilirim İngilizce tarifleri Türkçeleştirmeye çalışmanın ekstra emek isteyen bir iş olduğunu.

"Malzemeler:

• 3/4 su bardağı eritilmiş ve soğumuş h.cevizi yağı
• 1+3/4 su bardağı h.cevizi şekeri
• 4 yumurta (oda sıcaklığında)
• 1 su bardağı badem sütü
• 1 tatlı kaşığı vanilya özütü
• 1 yemek kaşığı elma sirkesi
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
• 3 su bardağı badem unu (badem sütü posasını kurutarak yaptığınız değil; hazır satılan badem unu)
• 3/4 su bardağı kakao
• 1/4 su bardağı h.cevizi unu
• 2 tatlı kaşığı karbonat
• 1/2 tatlı kaşığı tuz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Üst kreması için:
• 1 konserve h.cevizi sütü
• 1+1/2 su bardağı küçük doğranmış bitter çikolata veya damla çikolata
• 1 çimdik tuz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pastayı yapmadan 1 gün önce kremasını yapmanız gerekiyor. Bunun için krema malzemelerini küçük bir tencereye alıp, kısık ateşte eritene kadar pişirin ve bir kaba alıp, oda sıcaklığına geldikten sonra, kabın ağzını streç filmle sararak buzdolabına kaldırın.
Pastayı yapmaya başlamadan önce fırını 180 dereceye ısıtın ve iki tane yaklaşık 17 cm çapında kek çemberini veya kalıbını altına mutlaka yağlı kağıt sererek hazırlayın. (Ben çember kullandım.)
Sonra ilk bölümde yazan ıslak malzemeleri mikserle çırpıp, başka bir kapta karıştırdığınız kuru malzemelere ekleyin. Yine iyice karıştırın. Kalıplara paylaştırıp, fırında yaklaşık 30-40 dk. (arada kürdan sokup kontrol ederek) pişirin.
Fırından çıkardıktan sonra, oda sıcaklığında soğumaya bırakın. Kalıplardan çıkarmadan önce en az 1 saat kadar da buzdolabında bekletin. Sonra çıkarıp, tekrar oda sıcaklığına getirdikten sonra, bir gece önceden hazırladığınız kremayı dolaptan çıkarıp, mikserle çırpın ve iki kekin arasına ve üstüne vakit kaybetmeden sürün. 
Üstünü dilediğiniz gibi süsleyin. "

Ben fotoğrafta gördüğünüz şekilde sadece mumlarla bir süsleme yaptım ama orjinal tarifte kırmızı meyvelerin de pastaya yakışacağı yazmaktaydı. Bu şekilde de denenebilir. En azından süsleme olarak. Yapacak olanlara şimdiden afiyet olsun.

İç sesim: Bu ve benzeri sağlıklı ve alternatif tarifleri daha çok kişinin, daha sık yapabilmesi için malzeme fiyatlarının kısa sürede düşebilmesini umut ediyorum. Bu da bir arz talep dengesi tabi. Önceliklerimizi belirleyip, sağlığımızı geri plana atmayacağımız günlere... 

Sevgiler, 

*Kolay! derken kafiye olması adına torpil geçilmiş bir kelime kullanılmıştır :) Ama eğer tarifi dikkatli okur, organizasyonu ve zamanlamayı da bu anlamda doğru yaparsanız, vakit isteyen ama hiç de zor olmayan bir pasta olduğunu göreceksiniz :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder